آرتاکوانا

آرتاکوانا

اندر احوالات بحثی موضوعی فکری و سه نقطه

جمعه, ۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۰۵ ب.ظ
میدونی همیشه از چی بدم میومد...از اینکه متناسب با سن افراد باهاشون حرف بزنم..میدونی من سن رو چی تلقی میکنم...صرفا یه عدده همین....میدونی ادما متناسب با سنشون توانایی هاشون افزایش پیدا میکنه یه بچه ی7 ساله  به اندازه همون ادم 20یا 15 ساله میفهمه فقط راه  هایی که برای دریافت اطلاعات از دنیا ی اطرافش استفاده میکنه فرق داره....ولی  الان میدونی چی شده ادم ها یه بچه رو هیچ حساب میکنن و از نظر شون هنوز بچه س و هیچی نمیفهمه ولی من اونقدر از همین بچه ها چیز یاد گرفتم که از بزرگتر ها نه....به این میگن خود خواهی اینکه بقیه رو نبینی ....من ترجیح میدم با بچه ها همون احترامی رو که برای بزرگتر ها  دارم رعایت کنم....دو رویی به همین میگن اینکه برای ادم ها متناسب با سنشون..مقامشون...احترام قائل بشیم....اینا ادم هایی ان که نمیتونن خودشون باشن ..من میگم رفتارامون یکی باشه یه رو باشه...میگم بس کنیم این دنیایی رو معلوم نیست ادما منظورشون از رفتاراشون و حرفاشون چیه؟..اینکه همش باید دنبال این باشی که منظور فلانی چی بوده
اینکه من از دورویی متنفرم....اینکه وقتی داریم یه بحث علمی و مفید میکنیم نمیاد محترمانه بگه من در این مورد اطلاعی ندارم میاد وارد بحث اعداد میشه تا مثلا من گیر بیافتم د اخه مگه جنگه؟ نمیدونم جمله از کی بود که میگه هیچ وقت وارد بازی اعداد نشو
منم نشدم گفتم اطلاعی ندارم ولی فکرکنم اصلا این اعداد ربطی به موضوع ما نداشته باشه اینطور فکر نمیکنی؟
هیچ وقت فکر نکنید مقایسه با یه بچه یعنی توهین...من از همین برداشت غلط بدم میاد
اینکه به همه چیز بد بینیم
من نمیگم صرفا بچه ی7 ساله من میگم چرا فکر میکنیم اونایی که از ما کوچکترن کمتر از ما میفهمن اینکه اونارو باور نداریم
بعد میگیم فلانی اعتماد به نفس نداره ...و اینکه استفاده از کلماتی مثل ببخشید اعتماد به نفسو میاره پایین...اینا برای من هیچ معنی داره
ادم وقتی اشتباه میکنه نباید بگه ببخشید ...ادب حکم میکنه .....هر ادمی متناسب با رفتار فرد روبه رو باهاش رفتار میکنه
بعضی رفتارا و حرف ها اومدن تو زندگیمون اونم با یه اسم خیلی بزرگ و سخت که به نظر میرسه دهن پر کنه...بعضی اوقات میگم ما داریم برای چی میجنگیم؟
و اینکه یه حرفایی هم نشون از اعتقادات اشتباه بالایی که گفتم...اینکه حرفی گفته میشه بعد میپرسن اینو کی گفته؟
این همون چیزیه که ازش بدم میاد.....اینکه همو باور نداریم
پس مطمنا ادم هایی که سطح دانایی خوبی برخوردارن سکوت میکنن چون دیگه حوصله بحث با ادمایی که فقط دنبال یه نقطه ضعف از اونن ندارن ....اینه که ادمایی دنیا رو پر میکنن که شاید در ظاهر خیلی دهن پر کنن ولی صرفا زندگی براشون مثل میدون جنگه و قانون جنگل رو اوردن تو دنیای ادما اینکه اگه نکشی کشته میشی.....اینکه هی در به در دنبال فرهنگ میگردیم ...اینکه خیلی از ادما سکوت رو ترجیح میدن چون ادم های نادون زیاد شدن.....چون که اونقدر زیادن که کسی دوست نداره ارامش زندگی شو به خطر بندازه....چون حوصله بحث نداره
اینا همش از همون باور نداشتنه نشئت میگیره......واینکه همون ادم های نادون انقدر توی گوش ادم میگن میگن که اون ادمایی که چیزی میدونن و یا به قول معروف دانا تلقی میشن ...هم مقداری از رفتار های اونا رو میگیرن ....اینکه شروع میکنن به مغرور بودن ...به چیزی که باعث شده دنیاشون این شکلی بشه...و متاسفانه متوجه نیستن..رفتارایی که هی باعث میشن با کسی رو جز خودشون باورنکنن.....و بازاینکه زمین گرده...!!
#ببخشید هی بهش اضافه کردم
#و اینکه من  گفتم..چون زیاد دیدم...برای خودم نه چون همیشه اونقدر برای حرفام دلیل و منطق داشتم که حرف بی ربطی نشنوم البته طرف معاشرت هم مهمه و درواقع اصلشه....بعضی رفتارا اونقدر دیده میشه که گاهی نمیشه سکوت کرد...از سکوت هایی که جز حماقت چیز دیگه ای نیستن واقعا بدم میاد
#اوفیییش....دلم پر بودااا....خانواده محتررررم ..یکی اون کولروو ببنده...من در حال قندیل بستن هستم ...به استحضار میرساند اینجانب حموم تشریف داشتم ....با تچکر .......کولر خاموش شد...فرزندم خدا خیرت بدهد..که مرا از این بحران رها ساختی.....صدای خنده....ای وای من بابامه......اهم اهم پدریه خدا قوت..!! ما بسی شوما رو دوست داریم.....صدای خنده از جانب پدر....پدریه با اجازه ما به مطالعه یمان بپردازیم. ....به کارات برس قزم ...موفق باشی .....قربان و فدای شما پدریه جان

۹۴/۰۷/۱۷
مبهم الملوک

نظرات  (۲)

۱۷ مهر ۹۴ ، ۲۰:۰۸ عرفـــــ ـــان
قبول دارم خیلی فیلم بازی میکنیم در طولِ روز ! و خودِ واقعیمون نیستیم ...
یکیش خوده من خیلی از رفتارام برایِ اینه که بقیه تاییدم کنن ! :/
خیلی دنیا پرست شدیم یا شایدم بودیم از اول !
خب سختم هست این فکرارو آدم از تو ذهنش پاک کنه ...
مثلا از اول رفته تو مغزِ من که پول و تحصیلات مهم ترین چیزا تو زندگیِ ...
و من هم وقتی میبینم هیچ کدوم رو ندارم خودم رو آدمِ بی ارزشی میبینم !
پاسخ:
تحصیلات اگه بره بالا...پول هم میاد....من میگم ادم با توانایی ذهنش بره جلو همه چیز حل میشه....اگه هدفش مشخص باشه ..هدف خیلی مهمه....نه با یه رفتارایی که خود فرد اونو زرنگ بازی تلقی میکنه....چرا سعی نمیکنید بدستش بیارید...من میگم هدفتون رو مشخص کنید ...وقتی همه چیز روی نظم باشه و طبق برنامه پیش بره ادم خودش دوست داره ادامه بده..ولی وقتی همه چیز براش معلوم نباشه ..کلافه میشه...شما توانایی شو دارید فقط یکم محیط براتون گنگ شده اینه که کلافه تون میکنه......گاهی میگم ما اینجور بودیم یا اینجور شدیم.....من قصد ندارم دنیا و ادما رو تغییر بدم ...من خودم سعی میکنم چیزی باشم که دوست دارم.....اینجا مینویسم شاید کسی بخونه و دلش بخواد جور دیگه ای باشه..جوری که قبلا نبوده......اون چیزی که خط دوم نوشتید رو نمیشه تغییر داد چون خیلی چیزا فرق داره..ولی گاهی اوقات نمیشه خودت نباشی.....پاک نکنیم اصلاحش کنیم.......شما بهترین هستید و بهترینا حق بهتریناست :)
ادم باید خودش به خودش روحیه بده
موفق باشید
۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۰:۱۶ مترسک ‌‌
یه مورد بود بچه 6-7 ساله آشغال دستش بود از مادرش پرسید که اینو کجا بندازم؟ یعنی می‌فهمید جای زباله روی زمین نیست اما مامانش ازش گرفت انداختش توی جوی! مادر 20 و اندی شایدم 30 و اندی سالش نمی‌فهمید ولی اون می‌فهمید...
پاسخ:
وقت گذروندن با بچه واقعا بهتره ......بچه ها  خیلی خیلی دوست داشتنین...کسی که صادقه و بی الایشه همیشه دوستشدانی بوده....امان از اینکه ماهم یه روزی همینجور بودیم ولی نمیدونم چرا حوالیمون طوفانیه
#:):)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">